zaterdag 17 maart 2012

proof of concept:
dit is een klein prototype waarbij het zuiver over de werking gaat, ik heb een koperen buis in een spiraal geplooid en daar gaten in geboord om de gas te verdelen, er zijn nog enkele verbeteringen nodig aan dit systeem maar ik heb wel al kunnen testen of het principe van het verplaatsen van het zand werkt en dit is wel degelijk zo, nu moet ik nog testen of ik hiermee de opwarming van bepaalde plekken kan regelen
op de foto zijn de vlammen vrij groot maar dit is omdat de kleine vlammen overdag zeer moeilijk zichtbaar zijn, ik heb een rooster boven de pot geplaatst en al het zand aan 1 kant gebracht met een stokje, na het afsluiten van de gastoevoer was goed te zien dat de kant waar minder zand lag meer verkleurt was, ik ga er van uit dat dit is omdat hier meer vlammen waren.
de plaats van de vlammen is wel niet simpel te voorspellen, als er enkel een toren is dan klimmen de vlammen daarlangs omhoog en als er putten zijn dan ontstaan meer vlammen in de putten.
ik zal later foto's posten van de kleinere vlammen in het donker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten