donderdag 27 oktober 2011

ideas
het centrale idee bij deze schetsen is het openen van de verpakking leuker maken en het uit de oven nemen makkelijker en veiliger maken.


bij deze schetsen maak ik soms gebruik van kunststoffen die vervormen door de temperatuur.
ik zoek ook methodes die de verpakking visueel aantrekkelijk maken zoals een piramide die openplooit als een bloem.

na enkele prototypes heb ik nog enkele verschillende vormen die mogelijk zijn:
ik overweeg deze vorm te nemen omdat hij het simpelst is, hij is anders dan wat al in de winkels ligt en tijdens transport gaat geen ruimte verloren.
het lusje dat onderaan getekend is zou ik bedekken met een silicone zodat de gebruiker veel grip kan zetten op de folie. Ook zijn de boorden van de verpakking aan de hoeken niet groter zodat er niet meer kracht nodig is om de verpakking te openen.
ik zou dan een minimalistische bedrukking verkiezen met weinig kleur en enkele felle accenten, bijvoorbeeld op de hoek waar men de folie kan lostrekken.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten